Pagina principală |  Articole |  Știri |  Resurse |  Condiții |  Servicii angajatori |  Contact Sîmbătă, 20 aprilie 2024
 Imobiliare  | Auto  | Turism  | Prieteni  | Bancuri  | Știri  | Culinare  | Coduri poștale  | Financiare  | Meteo  | Calendar  | Contabilitate 

Articole

Stiti sa va vindeti? Faceti din CV o brosura de promovare

Autor: Dana Puscoci

         Stiti cu totii ce este un CV si cei mai multi, stiu si cum se redacteaza acesta, ceea ce multi dintre voi nu stiu insa, este ca CV-ul este o unealta de marketing, o modalitate prin care va vindeti pe voi insiva.
         
         
         CV-ul si scrisoarea de intentie reprezinta practic reclama pe care v-o faceti in fata angajatorului. Stiind cata importanta acorda companiile promovarii si reclamei propriilor produse, ar trebui sa va ganditi la voi ca la un produs pe care trebuie sa-l vindeti cat mai bine. Imaginati-va CV-ul ca fiind o brosura de promovare a unui anumit produs, care sa prezinte avantajele, caracteristicile si punctele forte ale acestuia. Ca orice produs, ganditi-va cum sa il faceti remarcat pe piata (in fata angajatorului, in cazul de fata), in comparatie cu celelalte produse (ceilalti candidati).
         Angajatorii trec repede cu vederea peste CV-urile care arata la fel, care sunt facute dupa un anumit tipar. Pe de alta parte, un CV diferit, cu o nota personala va atrage imediat atentia. Cum dati CV-ului aceasta nota personala?
         
         In primul rand, adaptati-l la cerintele fiecarui angajator si spuneti-i ceea ce vrea sa auda. De exemplu, daca aplicati pentru un post de agent de vanzari, puneti accent in redactarea CV-ului pe abilitatile de comunicare si pe capacitatea de convingere. Niciodata nu va subestimati, puneti-va intr-o lumina cat mai buna, fara a distorsiona insa adevarul.
         
         Alcatuiti o lista cu principalele „puncte forte” (pregatire, calitati, abilitati punctate de cateva realizari) care va recomanda pentru dobandirea slujbei. Alegeti tipul de CV adecvat situatiei dumneavoastra. CV-urile pot fi: gen tinta, gen inventar, cronologic, functional si combinat. CV-ul tinta este concentrat pe un obiectiv anume al carierei, dintr-o companie sau industrie specifica. Acesta scoate in evidenta calitatile si experienta necesare atingerii obiectivului respectiv. CV-ul inventar contine o prezentare generala a experientei, a realizarilor si a calitatilor candidatului. Acest gen de CV se foloseste atunci cand se trimite catre mai multi angajatori, fara a urmari un anumit post.
         
         CV-ul cronologic este o prezentare cronologica a evolutiei carierei, de la inceputul acesteia, pana in prezent. CV-ul functional este cel care contine in partea de inceput realizarile si diplomele obtinute, lasand spre sfarsit experienta profesionala. Angajatorii nu agreeaza acest gen de CV, fiind de parere ca, prin el, se incearca ascunderea unui „gol” in experienta profesionala.
         CV-ul combinat este o imbinare intre cel cronologic si cel functional. Incepe cu o prezentare a realizarilor si diplomelor, urmata de o prezentare cronologica a experientei profesionale.



Sursa:


Data postării: 03.10.2005
Vizualizări: 16.602

Înapoi la articole



Publicitate pe acest site
Copyright ©2002-2024 Pandora Impex SRL.